Georgian Folklore
Georgian Folklore
მენიუ
ანსამბლები
ინდივიდუალური
კუთხეები
ძველი ჩანაწერები
პოეზია
სხვადასხვა
ჟურნალი
ფორუმი
გალერეა
ჩვენი საიტი
კონტაქტი
ჩვენ შესახებ
კოლეგები
JOIN US
ბმულები
  komisia corp
 

ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (შემოქმედი - ა. ერქომაიშვილის კილო)



ქართული ხალხური სიმღერის სიყვარული იყო მთავარი მიზეზი 1987 წელს თბილისის სახელმწიფო კონსერვატორიის სტუდენტთა ერთი ჯგუფის გაერთიანებისა, რომლის მიზანსაც ხალხური მუსიკალური კულტურის საყოველთაოდ აღიარებულ შედევრებთან ერთად, ნაკლებად ცნობილი და დავიწყებული სიმღერების შესწავლა წარმოადგენდა. მალხაზ ერქვანიძე, დავით ზათიაშვილი, გურამ გაგოშიძე, რეზო კიკნაძე, დავით შუღლიაშვილი - ამ ხუთეულით დაიწყო ჯგუფმა არსებობა, რომელსაც სულ მალე კიდევ სამი წევრი შემოუერთდა: განათლებით მათემატიკოსი და პროგრამისტი, ზაალ წერეთელი და კონსერვატორიის სტუდენტები: თემურ იმნაძე და ალექსანდრე ხახიშვილი. 

სიმღერების შესწავლის პარალელურად, ჯგუფში სულ მალე გაჩნდა სურვილი და ინტერესი ძველი, დავიწყებული, ტრადიციული, მრავალხმიანი ქართული საეკლესიო გალობის შესწავლისა, რისი შესაძლებლობაც კონსერვატორიის ფოლკლორის კათედრაზე არსებული, XIX საუკუნის ბოლოს გამოცემული ქართული გალობის რამდენიმე სანოტო კრებულის გაცნობით მიეცათ. სწორედ ამ კრებულებიდან შეისწავლა სტუდენტთა ამ (ჯერ კიდევ სახელდაურქმეველმა) ჯგუფმა სააღდგომო საგალობლები. მალე მათ მიეცათ საშუალება, რომ ტაძარში, ღვთისმსახურებაზე ეგალობათ ისინი: 1988 წლის 10 აპრილს (ძვ. სტ. 28 მარტს) პასექის დღესასწაულზე გუნდი ამისთვის სპეციალურად ჩავიდაბეთანიის მონასტერში. ღვთისმსახუ- რებაში მათი დებიუტის მიუხედავად, ტაძარში საოცარი განწყობა სუფევდა. ყველა მონუსხული იყო რაღაც ყურისთვის უცხო, მაგრამ გულისთვის ახლობელი, წინაპართაგან დანატოვარი, ღვთის სადიდებული ჰანგებით. ის აღდგომის დღე შეიძლება ჩაითვალოს საუკუნე- მივიწყებული ქართული ტრადიციული საეკლესიო გალობის ქართულ ღვთისმსახურებაში დაბრუნების დასაწყისად. 

  აღდგომის დღესასწაულიდან ერთ კვირაში ახლგაზრდათა რვაკაციან ჯგუფს თავისთან იწვევს უწმიდესი და უნეტარესი, სრულიად საქართველოსკათალიკოს-პატრიარქი ილია II. პირველი საგალობელი, რომელიც მწყემსმთავრის წინაშე შესრულდა შემოქმედის სკოლის "ქრისტე აღსდგა" გახლდათ. სულთმოფენობა ახლოვდებოდა. სადღესასწაულოდ იგეგმებოდა თბილისის უძველესი ანჩისხატის ტაძრის ხელახალი კურთხევა და ამოქმედება. სწორედ ამ შეხვედრაზე გადაწყდა:ანჩისხატის ტაძრის მგალობლებად ეს ახალგაზრდა ჯგუფი უნდა დადგენილიყო.მას აქეთ ამ ჯგუფს ანჩისხატის გუნდის ან ანჩისხატელების სახელით იხსენიებენ. 

  საბჭოთა ათეისტური ცენზურის გამო, თაობათა მიერ ყურადღების მიღმა დარჩენილი, უძველესი ტრადიციის მატარებელი, ათასობით საგალობლის სანოტო ხელნაწერების შესწავლით იწყება ქართული საეკლესიო გალობის აღდგენა-აღორძინების საქმე, რისი მოთავე სწორედ ანჩისხატის გუნდია. ეს ინიციატივა პირველ ნაბიჯზევე მხარდაჭრილი იყო როგორც საქართველოს ეკლესიის საჭეთმპყრობლის მიერ, ისე თვით ახლადამოქმედებული ანჩისხატის ტაძრის სამღვდელოების მხრივ, რამაც დიდად განაპირობა ამ წამოწყების წარმატება. 

  არცთუ დიდ დროში, გუნდმა, და რაც მთავრია, თვით ძველმა, ყურისთვის უცხო და დავიწყებულმა ქართულმა გალობამ მრევლში დიდი სიყვარული და პოპულარობა მოიპოვა. ეს, ერთის მხრივ, გუნდის არაერთი მიმდევრის გამოჩენაში, ხოლო, მეორეს მხრივ, მისი ახალი წევრებით შევსება-გამდიდრებაშიც გამოიხატა. მათ შორის იყვნენ ქართულ სიმღერა გალობაში შეყვარებული სხვადასხვა პროფესიის ახალგაზრდები: ვასილ ცეცხლაძე (მუსიკოსი), მამუკა კიკნაძე (არქიტექტორი), გრიგოლ ბულია (სასულიერო სემინარიის სტუდენტი). ტრადიციულმა ქართულმა გალობამ მთელს საქართველოში დაიწყო გავრცელება, რასაც ანჩისხატის გუნდის სხვადასხვა კუთხეში პერიოდულმა ჩასვლებმაც შეუწყო ხელი. ამ დროისათვის ანჩისხატის გუნდმა გამოსცა პირველი გრამფირფიტა სახელწოდებით "აღდგომასა შენსა” (1991) რომელშიც ქართული გალობის სხვადასხვა სკოლის სააღდგომო საგალობლებია ჩაწერილი. 

  ანჩისხატის გუნდის მიერ ხალხური სიმღერის შესწავლისას დიდი ყურადღება ეთმობა მისი შესრულების ტრადიციული მანერის, ბგერწყობისა და ინტონირების ავთენტურობის დაცვას. სწორედ ეს ფაქტორი გამოარჩევს ანჩისხატელების ნამღერს სხვა გუნდების საშემსრულებლო სტილისგან. უნდა ითქვას, რომ ამ თვალსაზრისით, გარკვეული მაგალითი ანჩისხატის გუნდისთვის უკვე არსებობდა, ედიშერ გარაყანიძის ანსამბლ "მთიების" სახით, რომელიც ხალხური სიმღერის ავთენტურ, სოფლურ მანერაში მღერის სცენაზე დამკვიდრების მოთავეა. ეს უდავოდ ბიძგის მიმცემი ფაქტორი იყო ანჩისხატელებისთვის. ამავე დროს, შეიძლება ითქვას, რომ ამ გზაზე ანჩისხატის გუნდმა მეტად მნიშვნელოვანი ფუნქცია შეასრულა მრავალი ახალი ანსამბლის ჩამოყალიბებასა და მათი საშემსრულებლო მანერის განსაზღვრაში.

სრული ინფორმაცია ანსამბლზე იხილეთ მათსავე ვებ გვერდზე


Add share!

სიმღერასათადარიგო ლინკიტექსტი
ანგელოზი ღაღადებსგადმოწერანახვა
აწ განუტევე მონა შენიგადმოწერანახვა
დაღაცათუ ნებსით თვისითგადმოწერანახვა
დიდება შენდა ქრისტე ღმერთოგადმოწერანახვა
განათლდი განათლდიგადმოწერანახვა
ღმერთო მოხედენგადმოწერანახვა
ღირს არსიგადმოწერანახვა
ღირსად გაბრიელგადმოწერანახვა
ღმერთი უფალი (ბზობის)გადმოწერანახვა
ქალწული დღეს არსებადგადმოწერანახვა
ქრისტე აღსდგაგადმოწერანახვა
ქრისტეს შობას ვადიდებდეთგადმოწერანახვა
კვერთხი იესეს ძირისაგანგადმოწერანახვა
მამაო ჩვენოგადმოწერანახვა
მოვედით და ვსვათგადმოწერანახვა
მრწამსიგადმოწერანახვა
მთასა ზედაგადმოწერანახვა
ნათელი ნათლისაგან მოვლინებულიგადმოწერანახვა
რაჟამს იორდანესგადმოწერანახვა
რაჟამს შთახედ საფლავადგადმოწერანახვა
შენ გიგალობთგადმოწერანახვა
შობა შენი უხრწნელ არსგადმოწერანახვა
შობამან შენმანგადმოწერანახვა
სიყვარულმან მოგვიყვანაგადმოწერანახვა
სიყვარულმან მოგვიყვანა 2გადმოწერანახვა
ტყვეთა განმანთავისუფლებელოგადმოწერანახვა
ცანი ყოვლად ღირსებითგადმოწერანახვა
წინამორბედისა დიდებულისაგადმოწერანახვა
ცისკარსა მსთუადგადმოწერანახვა
უფალო ღაღადვყავ შენდამიგადმოწერანახვა
უფალო მოგვივლინე ნათელიგადმოწერანახვა
უფალო რომელმანგადმოწერანახვა
უფალო რომელმან 2გადმოწერანახვა
ზეცისა მხედრობათაგადმოწერანახვა
ზეცით გამოჩინებულისაგადმოწერანახვა
 
შემთხვევითები ფაზისი - მოვედით თაყვანი ვსცეთ, თამარ მამალაძის კოლექცია - მუმლი მუხასა, არტემ ერქომაიშვილი - დიდი ხნიდან , ბასიანი - მზოღას მეულო, ჯოკია მეშველიანის გუნდი - მთებზე იდგა ნისლის ფარა, თამარ მამალაძის კოლექცია - აკვნის ნანა, არტემ ერქომაიშვილის საგალობლები - დიდება და აწდა, სიხარულიძეების ტრიო - დავკარგეთ სამი მომლხენი, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - ნანა 2, მზეთამზე - ნაი ნაი, ბასიანი - ორირა, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - ჩავუხტეთ ბარათაშვილსა, სახიობა - გენაცვა შავო კამეჩო, ძმები ერქომაიშვილები - მგზავრული, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - ფერხული, ფაზისი - იავნანა, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (ქართლ-კახური - კარბელაანთ კილო) - შენ ხარ ვენახი, ბასიანი - კალოსპირული, აიდიო - მერისული, ქართული ხალხური მუსიკა (იმერეთი) - ჭონა , შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - უნდა მოგწერო წერილი, ფაზისი - შენ გიგალობ, ქართული ხმები - შინა ვორგილი, ბასიანი - საყვარელო შენი ჯავრით, არტემ ერქომაიშვილის საგალობლები - რაჟამს შთახედ, სახიობა - ადიდე სული ჩემი, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (სიმღერები) - ჩქიმ ტორონჯი, ლაშარი - ქობულეთური ნადური, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - ლაშარის სიმღერა, ჰამლეტ გონაშვილი - ხოხბის ყელივით ლამაზი, ქართული ხალხური მუსიკა (გურია) - დათვის წვეულება , ავქსენტი მეგრელიძე - დიდავოი ნანა, მაჭახელა - ენვერ ფაშა, რიჰო - მურიზა ი ბექსილ, მზეთამზე - ხმით ტირილი, მეგრული სიმღერები - ვოისა ჰარირათი, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - ალჟანარ რექიულებ, თამარ მამალაძის კოლექცია - ჰოპუნა 3, ძმები ერქომაიშვილები - ორირა, აქვსენტი მეგრელიძე - საყვარელო შენი ჯავრით, თუთარჩელა - ჩონგურო, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (სიმღერები) - ვახტანგური 2, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (გელათის სკოლა) - სადიდებელი (ნათლისღების) (კ.), ოდილა - წმინდაო ღმერთო, ვარლამ სმონიშვილი - შემოქმედურა, აღმოსავლეთ საქართველოს მთიანეთი - ხოშატის ლექსი, რუსთავი - და ვითარცა მეუფისა, კერია - ჭონა, ფაზისი - ზარი, აფხაზურები - მაყრული 2,
გურია, აფხაზეთი, სამეგრელო, რაჭა, ხევი, ქართლი, ლეჩხუმი, იმერეთი, მესხეთ-ჯავახეთი, აჭარა, მთიულეთი, სვანეთი, ქალაქური, შავშეთი, თუშეთი, ფშავ-ხევსურეთი, თიანეთი, კახეთი,
ფოლკ-აფიშა
აფიშა ცარიელია
ძებნა



მოძებნე მხოლოდ:

მეზობლები
სუბარუს კლუბი
VINOGE.COM
მთვლელები
Created In Georgia, Tbilisi, 2006-2009 © GEORGIAN FOLKLORE მთავარი | ფორუმი | გალერეა Powered By GIORGI BERIKELASHVILI