ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (გელათის სკოლა) - საეკლესიო გალობა | ქართული ფოლკლორი
Georgian Folklore
Georgian Folklore
მენიუ
ანსამბლები
ინდივიდუალური
კუთხეები
ძველი ჩანაწერები
პოეზია
სხვადასხვა
ჟურნალი
ფორუმი
გალერეა
ჩვენი საიტი
კონტაქტი
ჩვენ შესახებ
We Support
Facebook
კოლეგები
JOIN US
ანსამბლი ’სახიობა’
ბმულები
  ონლაინ სესხები
  ყვავილების მაღაზია
  იმოგზაურე საქართველოში
  ინტერნეტ ქალაქი
  Author Profile
  Khevsureti.ge - ხევსურეთი
  სასაფლაოს მოპირკეთება
  komisia corp
  ტექნოპორტალი
  უცნაური ამბები
  FONTS.GE
  ჩვენი საუნჯე
 

ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (გელათის სკოლა)



 ქართული ხალხური სიმღერის სიყვარული იყო მთავარი მიზეზი 1987 წელს თბილისის სახელმწიფო კონსერვატორიის სტუდენტთა ერთი ჯგუფის გაერთიანებისა, რომლის მიზანსაც ხალხური მუსიკალური კულტურის საყოველთაოდ აღიარებულ შედევრებთან ერთად, ნაკლებად ცნობილი და დავიწყებული სიმღერების შესწავლა წარმოადგენდა. მალხაზ ერქვანიძე, დავით ზათიაშვილი, გურამ გაგოშიძე, რეზო კიკნაძე, დავით შუღლიაშვილი - ამ ხუთეულით დაიწყო ჯგუფმა არსებობა, რომელსაც სულ მალე კიდევ სამი წევრი შემოუერთდა: განათლებით მათემატიკოსი და პროგრამისტი, ზაალ წერეთელი და კონსერვატორიის სტუდენტები: თემურ იმნაძე და ალექსანდრე ხახიშვილი. 

სიმღერების შესწავლის პარალელურად, ჯგუფში სულ მალე გაჩნდა სურვილი და ინტერესი ძველი, დავიწყებული, ტრადიციული, მრავალხმიანი ქართული საეკლესიო გალობის შესწავლისა, რისი შესაძლებლობაც კონსერვატორიის ფოლკლორის კათედრაზე არსებული, XIX საუკუნის ბოლოს გამოცემული ქართული გალობის რამდენიმე სანოტო კრებულის გაცნობით მიეცათ. სწორედ ამ კრებულებიდან შეისწავლა სტუდენტთა ამ (ჯერ კიდევ სახელდაურქმეველმა) ჯგუფმა სააღდგომო საგალობლები. მალე მათ მიეცათ საშუალება, რომ ტაძარში, ღვთისმსახურებაზე ეგალობათ ისინი: 1988 წლის 10 აპრილს (ძვ. სტ. 28 მარტს) პასექის დღესასწაულზე გუნდი ამისთვის სპეციალურად ჩავიდაბეთანიის მონასტერში. ღვთისმსახუ- რებაში მათი დებიუტის მიუხედავად, ტაძარში საოცარი განწყობა სუფევდა. ყველა მონუსხული იყო რაღაც ყურისთვის უცხო, მაგრამ გულისთვის ახლობელი, წინაპართაგან დანატოვარი, ღვთის სადიდებული ჰანგებით. ის აღდგომის დღე შეიძლება ჩაითვალოს საუკუნე- მივიწყებული ქართული ტრადიციული საეკლესიო გალობის ქართულ ღვთისმსახურებაში დაბრუნების დასაწყისად. 

  აღდგომის დღესასწაულიდან ერთ კვირაში ახლგაზრდათა რვაკაციან ჯგუფს თავისთან იწვევს უწმიდესი და უნეტარესი, სრულიად საქართველოსკათალიკოს-პატრიარქი ილია II. პირველი საგალობელი, რომელიც მწყემსმთავრის წინაშე შესრულდა შემოქმედის სკოლის "ქრისტე აღსდგა" გახლდათ. სულთმოფენობა ახლოვდებოდა. სადღესასწაულოდ იგეგმებოდა თბილისის უძველესი ანჩისხატის ტაძრის ხელახალი კურთხევა და ამოქმედება. სწორედ ამ შეხვედრაზე გადაწყდა:ანჩისხატის ტაძრის მგალობლებად ეს ახალგაზრდა ჯგუფი უნდა დადგენილიყო.მას აქეთ ამ ჯგუფს ანჩისხატის გუნდის ან ანჩისხატელების სახელით იხსენიებენ. 

  საბჭოთა ათეისტური ცენზურის გამო, თაობათა მიერ ყურადღების მიღმა დარჩენილი, უძველესი ტრადიციის მატარებელი, ათასობით საგალობლის სანოტო ხელნაწერების შესწავლით იწყება ქართული საეკლესიო გალობის აღდგენა-აღორძინების საქმე, რისი მოთავე სწორედ ანჩისხატის გუნდია. ეს ინიციატივა პირველ ნაბიჯზევე მხარდაჭრილი იყო როგორც საქართველოს ეკლესიის საჭეთმპყრობლის მიერ, ისე თვით ახლადამოქმედებული ანჩისხატის ტაძრის სამღვდელოების მხრივ, რამაც დიდად განაპირობა ამ წამოწყების წარმატება. 

  არცთუ დიდ დროში, გუნდმა, და რაც მთავრია, თვით ძველმა, ყურისთვის უცხო და დავიწყებულმა ქართულმა გალობამ მრევლში დიდი სიყვარული და პოპულარობა მოიპოვა. ეს, ერთის მხრივ, გუნდის არაერთი მიმდევრის გამოჩენაში, ხოლო, მეორეს მხრივ, მისი ახალი წევრებით შევსება-გამდიდრებაშიც გამოიხატა. მათ შორის იყვნენ ქართულ სიმღერა გალობაში შეყვარებული სხვადასხვა პროფესიის ახალგაზრდები: ვასილ ცეცხლაძე (მუსიკოსი), მამუკა კიკნაძე (არქიტექტორი), გრიგოლ ბულია (სასულიერო სემინარიის სტუდენტი). ტრადიციულმა ქართულმა გალობამ მთელს საქართველოში დაიწყო გავრცელება, რასაც ანჩისხატის გუნდის სხვადასხვა კუთხეში პერიოდულმა ჩასვლებმაც შეუწყო ხელი. ამ დროისათვის ანჩისხატის გუნდმა გამოსცა პირველი გრამფირფიტა სახელწოდებით "აღდგომასა შენსა” (1991) რომელშიც ქართული გალობის სხვადასხვა სკოლის სააღდგომო საგალობლებია ჩაწერილი. 

  ანჩისხატის გუნდის მიერ ხალხური სიმღერის შესწავლისას დიდი ყურადღება ეთმობა მისი შესრულების ტრადიციული მანერის, ბგერწყობისა და ინტონირების ავთენტურობის დაცვას. სწორედ ეს ფაქტორი გამოარჩევს ანჩისხატელების ნამღერს სხვა გუნდების საშემსრულებლო სტილისგან. უნდა ითქვას, რომ ამ თვალსაზრისით, გარკვეული მაგალითი ანჩისხატის გუნდისთვის უკვე არსებობდა, ედიშერ გარაყანიძის ანსამბლ "მთიების" სახით, რომელიც ხალხური სიმღერის ავთენტურ, სოფლურ მანერაში მღერის სცენაზე დამკვიდრების მოთავეა. ეს უდავოდ ბიძგის მიმცემი ფაქტორი იყო ანჩისხატელებისთვის. ამავე დროს, შეიძლება ითქვას, რომ ამ გზაზე ანჩისხატის გუნდმა მეტად მნიშვნელოვანი ფუნქცია შეასრულა მრავალი ახალი ანსამბლის ჩამოყალიბებასა და მათი საშემსრულებლო მანერის განსაზღვრაში.

სრული ინფორმაცია ანსამბლზე იხილეთ მათსავე ვებ გვერდზე


Add share!

სიმღერასათადარიგო ლინკიტექსტი
ვერ შემძლებელ ვართ (კ.)გადმოწერანახვა
ყოვლისა დაბადებულისა (კ.)გადმოწერანახვა
ზეგარდამო განწმედილ იქმენ (კ.)გადმოწერანახვა
შობა შენი (კ.)გადმოწერანახვა
სულო ჩემო (კ.)გადმოწერანახვა
ტონ დესპოტინ (ხ.)გადმოწერანახვა
წარდგომა წირვის (კ.)გადმოწერანახვა
წმიდაო ღმერთო (ხ.)გადმოწერანახვა
უხრწნელსა ხატსა შენსა (კ.)გადმოწერანახვა
უფალო ღაღად-ვყავ (ხ.)გადმოწერანახვა
შევ ქალწულო (კ.)გადმოწერანახვა
შენდამი იხარებს (კ.)გადმოწერანახვა
შენ უფალო (ხ.)გადმოწერანახვა
საშოდ მთიებისა (ქ.)გადმოწერანახვა
შენ გიგალობთ (კ.)გადმოწერანახვა
შენ ხარ ვენახი გადმოწერანახვა
საიდუმლო უცხო (კ.)გადმოწერანახვა
საიდუმლო უცხო (ქ.)გადმოწერანახვა
საკვირველება რომელ ჰქმენ (კ.)გადმოწერანახვა
რაოდენთა ქრისტეს მიერ (ქ.)გადმოწერანახვა
საიდუმლო სამოთხე ხარ (კ.)გადმოწერანახვა
რაჟამს შთახედ საფლავად (კ.)გადმოწერანახვა
ფშვის ქვეყანა ქართლისა (კ.)გადმოწერანახვა
რაჟამს დიდებულნი მოწაფენი (ქ.)გადმოწერანახვა
რაჟამს იორდანეს (კ.)გადმოწერანახვა
ანტიფონები (შობის) (კ.)გადმოწერანახვა
ნუ მტირ მე დედაო (ხ.)გადმოწერანახვა
ნეტარ არს კაცი (კ.)გადმოწერანახვა
ნათელო მხიარულო (კ.)გადმოწერანახვა
სადიდებელი (ნათლისღების) (კ.)გადმოწერანახვა
მთასა ზედა (კ.)გადმოწერანახვა
მტვირთველმან გამოუცდელმან (კ.)გადმოწერანახვა
ნათელო მხიარულო (ჭრელი) (კ.)გადმოწერანახვა
მოვედით თაყვანის ვსცეთ (ქ.)გადმოწერანახვა
მსწრაფლ განუხვენ (კ.)გადმოწერანახვა
მოვედით თაყვანის ვსცეთგადმოწერანახვა
მეუფეო ზეცათაო (კ.)გადმოწერანახვა
მხოლოდ შობილი (ხ.)გადმოწერანახვა
მოციქულთა თავნო (კ.) გადმოწერანახვა
კურთხეულ არს (ნათლისღების) (ქ.)გადმოწერანახვა
მაღლით გარდამოხედ მაცხოვარ (კ.)გადმოწერანახვა
მამაო ჩვენო (ხ.)გადმოწერანახვა
კათოლიკე ეკლესიისა (კ.)გადმოწერანახვა
ყოვლისა სოფლისა (ხ.)გადმოწერანახვა
ყრმათა ღმრთისმსახურთა (კ.)გადმოწერანახვა
კურთხეულ ხარ შენ (კ.)გადმოწერანახვა
ჯვარსა შენსა (კ.)გადმოწერანახვა
ქალწული დღეს არსებად (კ.)გადმოწერანახვა
დიდება მაღალიანი (კ.)გადმოწერანახვა
დიდება მაღალთა შინა ღმერთსა (ხ.)გადმოწერანახვა
ძლეულ იქმნეს (კ.)გადმოწერანახვა
ეკლესიასა შინა (ქ.)გადმოწერანახვა
ღირს არსი (სამღვდელთმთავრო) (ქ.)გადმოწერანახვა
თანა დაუსაბამოსა (კ.)გადმოწერანახვა
ღმერთი უფალი (ბზობის) (კ.)გადმოწერანახვა
დღეს საღმრთომან მადლმან (კ.)გადმოწერანახვა
აკურთხევს სული (კ.)გადმოწერანახვა
აწ განუტევე მონა შენი (კ.)გადმოწერანახვა
და ვითარცა მეუფისა (ქ.)გადმოწერანახვა
ადიდე სულო ჩემო (ქ.)გადმოწერანახვა
აღამაღლებდით უფალსა (ხ.)გადმოწერანახვა
აღდგომა ქრისტესი (კ.)გადმოწერანახვა
აქებდით სახელსა უფლისასა (კ.)გადმოწერანახვა
აკურთხევს სული (ხ.)გადმოწერანახვა
 
ფოლკ-აფიშა
დაეხმარე ალაზანს განვითარებაში (2014)

ძებნა



მოძებნე მხოლოდ:

მეზობლები
სუბარუს კლუბი
orthodoxy
VINOGE.COM
მთვლელები
Created In Georgia, Tbilisi, 2006-2009 © GEORGIAN FOLKLORE მთავარი | ფორუმი | გალერეა Powered By GIORGI BERIKELASHVILI