Georgian Folklore
Georgian Folklore
მენიუ
ანსამბლები
ინდივიდუალური
კუთხეები
ძველი ჩანაწერები
პოეზია
სხვადასხვა
ჟურნალი
ფორუმი
გალერეა
ჩვენი საიტი
კონტაქტი
ჩვენ შესახებ
კოლეგები
JOIN US
ანსამბლი ’ბასიანი’
ანსამბლი ’სახიობა’
ბმულები
  იმოგზაურე საქართველოში
  ინტერნეტ ქალაქი
  Author Profile
  Khevsureti.ge - ხევსურეთი
  სასაფლაოს მოპირკეთება
  komisia corp
  ტექნოპორტალი
  უცნაური ამბები
  FONTS.GE
  ჩვენი საუნჯე
 

ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (შემოქმედი - ა. ერქომაიშვილის კილო)



ქართული ხალხური სიმღერის სიყვარული იყო მთავარი მიზეზი 1987 წელს თბილისის სახელმწიფო კონსერვატორიის სტუდენტთა ერთი ჯგუფის გაერთიანებისა, რომლის მიზანსაც ხალხური მუსიკალური კულტურის საყოველთაოდ აღიარებულ შედევრებთან ერთად, ნაკლებად ცნობილი და დავიწყებული სიმღერების შესწავლა წარმოადგენდა. მალხაზ ერქვანიძე, დავით ზათიაშვილი, გურამ გაგოშიძე, რეზო კიკნაძე, დავით შუღლიაშვილი - ამ ხუთეულით დაიწყო ჯგუფმა არსებობა, რომელსაც სულ მალე კიდევ სამი წევრი შემოუერთდა: განათლებით მათემატიკოსი და პროგრამისტი, ზაალ წერეთელი და კონსერვატორიის სტუდენტები: თემურ იმნაძე და ალექსანდრე ხახიშვილი. 

სიმღერების შესწავლის პარალელურად, ჯგუფში სულ მალე გაჩნდა სურვილი და ინტერესი ძველი, დავიწყებული, ტრადიციული, მრავალხმიანი ქართული საეკლესიო გალობის შესწავლისა, რისი შესაძლებლობაც კონსერვატორიის ფოლკლორის კათედრაზე არსებული, XIX საუკუნის ბოლოს გამოცემული ქართული გალობის რამდენიმე სანოტო კრებულის გაცნობით მიეცათ. სწორედ ამ კრებულებიდან შეისწავლა სტუდენტთა ამ (ჯერ კიდევ სახელდაურქმეველმა) ჯგუფმა სააღდგომო საგალობლები. მალე მათ მიეცათ საშუალება, რომ ტაძარში, ღვთისმსახურებაზე ეგალობათ ისინი: 1988 წლის 10 აპრილს (ძვ. სტ. 28 მარტს) პასექის დღესასწაულზე გუნდი ამისთვის სპეციალურად ჩავიდაბეთანიის მონასტერში. ღვთისმსახუ- რებაში მათი დებიუტის მიუხედავად, ტაძარში საოცარი განწყობა სუფევდა. ყველა მონუსხული იყო რაღაც ყურისთვის უცხო, მაგრამ გულისთვის ახლობელი, წინაპართაგან დანატოვარი, ღვთის სადიდებული ჰანგებით. ის აღდგომის დღე შეიძლება ჩაითვალოს საუკუნე- მივიწყებული ქართული ტრადიციული საეკლესიო გალობის ქართულ ღვთისმსახურებაში დაბრუნების დასაწყისად. 

  აღდგომის დღესასწაულიდან ერთ კვირაში ახლგაზრდათა რვაკაციან ჯგუფს თავისთან იწვევს უწმიდესი და უნეტარესი, სრულიად საქართველოსკათალიკოს-პატრიარქი ილია II. პირველი საგალობელი, რომელიც მწყემსმთავრის წინაშე შესრულდა შემოქმედის სკოლის "ქრისტე აღსდგა" გახლდათ. სულთმოფენობა ახლოვდებოდა. სადღესასწაულოდ იგეგმებოდა თბილისის უძველესი ანჩისხატის ტაძრის ხელახალი კურთხევა და ამოქმედება. სწორედ ამ შეხვედრაზე გადაწყდა:ანჩისხატის ტაძრის მგალობლებად ეს ახალგაზრდა ჯგუფი უნდა დადგენილიყო.მას აქეთ ამ ჯგუფს ანჩისხატის გუნდის ან ანჩისხატელების სახელით იხსენიებენ. 

  საბჭოთა ათეისტური ცენზურის გამო, თაობათა მიერ ყურადღების მიღმა დარჩენილი, უძველესი ტრადიციის მატარებელი, ათასობით საგალობლის სანოტო ხელნაწერების შესწავლით იწყება ქართული საეკლესიო გალობის აღდგენა-აღორძინების საქმე, რისი მოთავე სწორედ ანჩისხატის გუნდია. ეს ინიციატივა პირველ ნაბიჯზევე მხარდაჭრილი იყო როგორც საქართველოს ეკლესიის საჭეთმპყრობლის მიერ, ისე თვით ახლადამოქმედებული ანჩისხატის ტაძრის სამღვდელოების მხრივ, რამაც დიდად განაპირობა ამ წამოწყების წარმატება. 

  არცთუ დიდ დროში, გუნდმა, და რაც მთავრია, თვით ძველმა, ყურისთვის უცხო და დავიწყებულმა ქართულმა გალობამ მრევლში დიდი სიყვარული და პოპულარობა მოიპოვა. ეს, ერთის მხრივ, გუნდის არაერთი მიმდევრის გამოჩენაში, ხოლო, მეორეს მხრივ, მისი ახალი წევრებით შევსება-გამდიდრებაშიც გამოიხატა. მათ შორის იყვნენ ქართულ სიმღერა გალობაში შეყვარებული სხვადასხვა პროფესიის ახალგაზრდები: ვასილ ცეცხლაძე (მუსიკოსი), მამუკა კიკნაძე (არქიტექტორი), გრიგოლ ბულია (სასულიერო სემინარიის სტუდენტი). ტრადიციულმა ქართულმა გალობამ მთელს საქართველოში დაიწყო გავრცელება, რასაც ანჩისხატის გუნდის სხვადასხვა კუთხეში პერიოდულმა ჩასვლებმაც შეუწყო ხელი. ამ დროისათვის ანჩისხატის გუნდმა გამოსცა პირველი გრამფირფიტა სახელწოდებით "აღდგომასა შენსა” (1991) რომელშიც ქართული გალობის სხვადასხვა სკოლის სააღდგომო საგალობლებია ჩაწერილი. 

  ანჩისხატის გუნდის მიერ ხალხური სიმღერის შესწავლისას დიდი ყურადღება ეთმობა მისი შესრულების ტრადიციული მანერის, ბგერწყობისა და ინტონირების ავთენტურობის დაცვას. სწორედ ეს ფაქტორი გამოარჩევს ანჩისხატელების ნამღერს სხვა გუნდების საშემსრულებლო სტილისგან. უნდა ითქვას, რომ ამ თვალსაზრისით, გარკვეული მაგალითი ანჩისხატის გუნდისთვის უკვე არსებობდა, ედიშერ გარაყანიძის ანსამბლ "მთიების" სახით, რომელიც ხალხური სიმღერის ავთენტურ, სოფლურ მანერაში მღერის სცენაზე დამკვიდრების მოთავეა. ეს უდავოდ ბიძგის მიმცემი ფაქტორი იყო ანჩისხატელებისთვის. ამავე დროს, შეიძლება ითქვას, რომ ამ გზაზე ანჩისხატის გუნდმა მეტად მნიშვნელოვანი ფუნქცია შეასრულა მრავალი ახალი ანსამბლის ჩამოყალიბებასა და მათი საშემსრულებლო მანერის განსაზღვრაში.

სრული ინფორმაცია ანსამბლზე იხილეთ მათსავე ვებ გვერდზე


Add share!

სიმღერასათადარიგო ლინკიტექსტი
ზეცით გამოჩინებულისაგადმოწერანახვა
ზეცისა მხედრობათაგადმოწერანახვა
უფალო მოგვივლინე ნათელიგადმოწერანახვა
უფალო რომელმანგადმოწერანახვა
უფალო რომელმან 2გადმოწერანახვა
ცანი ყოვლად ღირსებითგადმოწერანახვა
წინამორბედისა დიდებულისაგადმოწერანახვა
ცისკარსა მსთუადგადმოწერანახვა
უფალო ღაღადვყავ შენდამიგადმოწერანახვა
სიყვარულმან მოგვიყვანა 2გადმოწერანახვა
ტყვეთა განმანთავისუფლებელოგადმოწერანახვა
შობამან შენმანგადმოწერანახვა
სიყვარულმან მოგვიყვანაგადმოწერანახვა
რაჟამს შთახედ საფლავადგადმოწერანახვა
შენ გიგალობთგადმოწერანახვა
შობა შენი უხრწნელ არსგადმოწერანახვა
ნათელი ნათლისაგან მოვლინებულიგადმოწერანახვა
რაჟამს იორდანესგადმოწერანახვა
მოვედით და ვსვათგადმოწერანახვა
მრწამსიგადმოწერანახვა
მთასა ზედაგადმოწერანახვა
მამაო ჩვენოგადმოწერანახვა
კვერთხი იესეს ძირისაგანგადმოწერანახვა
ქრისტეს შობას ვადიდებდეთგადმოწერანახვა
ქალწული დღეს არსებადგადმოწერანახვა
ქრისტე აღსდგაგადმოწერანახვა
ღირსად გაბრიელგადმოწერანახვა
ღმერთი უფალი (ბზობის)გადმოწერანახვა
ღირს არსიგადმოწერანახვა
ღმერთო მოხედენგადმოწერანახვა
დიდება შენდა ქრისტე ღმერთოგადმოწერანახვა
განათლდი განათლდიგადმოწერანახვა
დაღაცათუ ნებსით თვისითგადმოწერანახვა
ანგელოზი ღაღადებსგადმოწერანახვა
აწ განუტევე მონა შენიგადმოწერანახვა
 
შემთხვევითები შავნაბადა - მადლობელი, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - ალილო, მთიები - დიდება, შავნაბადა - მეგრული ალილო, აფხაზეთის სახელმწიფო ანსამბლი - რადედა, ოდილა - მაყრული, მზეთამზე - ნანა (კახეთი), ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (გელათის სკოლა) - აქებდით სახელსა უფლისასა (კ.), ძმები ერქომაიშვილები - ელესა, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - ხადა ჯუყვა, ქართული ხალხური მუსიკა (იმერეთი) - მასპინძელსა მხიარულსა , ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (სიმღერები) - რიჰო, თამარ მამალაძის კოლექცია - მაყრული 3, არტემ ერქომაიშვილი - ბატონებო, პოლიკარპე ხუბულავა - ოჩეშხვეი, ქართული ხალხური მუსიკა (სვანეთი) - საცეკვაო ჭუნირზე 2, ბასიანი - მაყრული, რიჰო - დალა კოჯას, არტემ ერქომაიშვილი - შავი შაშვი, მზეთამზე - შაირები საცეკვაოთი, ლაშარი - ლეკური, მზეთამზე - ქართლის მინდორსა, სანავარდო - ღიღინი, ლელა თათარაიძე - ფშაური დატირება, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - შიოლა ღუდუშაური 2, 11 მარგალიტი - აღაღე პირი ჩემი, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (სიმღერები) - ლეკებმა რომ დამიჭირეს, ბასიანი - დესტანე, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (გელათის სკოლა) - საკვირველება რომელ ჰქმენ (კ.), ბასიანი - თამარ დედფალ, სახიობა - სასუფეველსა შენსა, სახელმწიფო ანსამბლი - იმერული სახუმარო, არტემ ერქომაიშვილის საგალობლები - გუშინ შენთანა, მაჭახელა - ხასანბეგურა, ქართული ხალხური მუსიკა (გურია) - ლეკებმა რომ დამიჭირეს , 11 მარგალიტი - აღდგომისა დღე არს, აფხაზეთის სახელმწიფო ანსამბლი - კურიჩას ქალიშვილი, მეგრული სიმღერები - ჩელა, ვლადიმერ ბერძენიშვილი - ალიფაშა, ვარლამ სმონიშვილი - შვიდკაცა, ბორჯომის ფოლკლორული სიმპოზიუმი - ყუმურის ნადური, ილია ზაქაიძე - შინმოუსვლელო სადა ხარ, არტემ ერქომაიშვილის საგალობლები - აწ ყოვლითურთ, სათანაო - რაჭული ლალე, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (შემოქმედი - დ.პატარავას კილო) - ადიდებს სული ჩემი, მზეთამზე - ნანა (ხევი), ვანო მჭედლიშვილის ანსამბლი - კახური მრავალჟამიერი, ვანო მჭედლიშვილის ანსამბლი - ჭონა, მეგრული სიმღერები - მაყრული, რუსთავი - და ვითარცა მეუფისა,
მესხეთ-ჯავახეთი, სვანეთი, რაჭა, სამეგრელო, ხევი, თუშეთი, მთიულეთი, აჭარა, კახეთი, ფშავ-ხევსურეთი, გურია, ლეჩხუმი, შავშეთი, თიანეთი, ქალაქური, აფხაზეთი, ლაზეთი, ქართლი,
ფოლკ-აფიშა
აფიშა ცარიელია
ძებნა



მოძებნე მხოლოდ:

მეზობლები
იმოგზაურე საქართველოში
orthodoxy
სუბარუს კლუბი
KAKHETI
VINOGE.COM
მთვლელები
Created In Georgia, Tbilisi, 2006-2009 © GEORGIAN FOLKLORE მთავარი | ფორუმი | გალერეა Powered By GIORGI BERIKELASHVILI