Georgian Folklore
Georgian Folklore
მენიუ
ანსამბლები
ინდივიდუალური
კუთხეები
ძველი ჩანაწერები
პოეზია
სხვადასხვა
ჟურნალი
ფორუმი
გალერეა
ჩვენი საიტი
კონტაქტი
ჩვენ შესახებ
კოლეგები
JOIN US
ბმულები
  komisia corp
 

ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (შემოქმედი - ა. ერქომაიშვილის კილო)



ქართული ხალხური სიმღერის სიყვარული იყო მთავარი მიზეზი 1987 წელს თბილისის სახელმწიფო კონსერვატორიის სტუდენტთა ერთი ჯგუფის გაერთიანებისა, რომლის მიზანსაც ხალხური მუსიკალური კულტურის საყოველთაოდ აღიარებულ შედევრებთან ერთად, ნაკლებად ცნობილი და დავიწყებული სიმღერების შესწავლა წარმოადგენდა. მალხაზ ერქვანიძე, დავით ზათიაშვილი, გურამ გაგოშიძე, რეზო კიკნაძე, დავით შუღლიაშვილი - ამ ხუთეულით დაიწყო ჯგუფმა არსებობა, რომელსაც სულ მალე კიდევ სამი წევრი შემოუერთდა: განათლებით მათემატიკოსი და პროგრამისტი, ზაალ წერეთელი და კონსერვატორიის სტუდენტები: თემურ იმნაძე და ალექსანდრე ხახიშვილი. 

სიმღერების შესწავლის პარალელურად, ჯგუფში სულ მალე გაჩნდა სურვილი და ინტერესი ძველი, დავიწყებული, ტრადიციული, მრავალხმიანი ქართული საეკლესიო გალობის შესწავლისა, რისი შესაძლებლობაც კონსერვატორიის ფოლკლორის კათედრაზე არსებული, XIX საუკუნის ბოლოს გამოცემული ქართული გალობის რამდენიმე სანოტო კრებულის გაცნობით მიეცათ. სწორედ ამ კრებულებიდან შეისწავლა სტუდენტთა ამ (ჯერ კიდევ სახელდაურქმეველმა) ჯგუფმა სააღდგომო საგალობლები. მალე მათ მიეცათ საშუალება, რომ ტაძარში, ღვთისმსახურებაზე ეგალობათ ისინი: 1988 წლის 10 აპრილს (ძვ. სტ. 28 მარტს) პასექის დღესასწაულზე გუნდი ამისთვის სპეციალურად ჩავიდაბეთანიის მონასტერში. ღვთისმსახუ- რებაში მათი დებიუტის მიუხედავად, ტაძარში საოცარი განწყობა სუფევდა. ყველა მონუსხული იყო რაღაც ყურისთვის უცხო, მაგრამ გულისთვის ახლობელი, წინაპართაგან დანატოვარი, ღვთის სადიდებული ჰანგებით. ის აღდგომის დღე შეიძლება ჩაითვალოს საუკუნე- მივიწყებული ქართული ტრადიციული საეკლესიო გალობის ქართულ ღვთისმსახურებაში დაბრუნების დასაწყისად. 

  აღდგომის დღესასწაულიდან ერთ კვირაში ახლგაზრდათა რვაკაციან ჯგუფს თავისთან იწვევს უწმიდესი და უნეტარესი, სრულიად საქართველოსკათალიკოს-პატრიარქი ილია II. პირველი საგალობელი, რომელიც მწყემსმთავრის წინაშე შესრულდა შემოქმედის სკოლის "ქრისტე აღსდგა" გახლდათ. სულთმოფენობა ახლოვდებოდა. სადღესასწაულოდ იგეგმებოდა თბილისის უძველესი ანჩისხატის ტაძრის ხელახალი კურთხევა და ამოქმედება. სწორედ ამ შეხვედრაზე გადაწყდა:ანჩისხატის ტაძრის მგალობლებად ეს ახალგაზრდა ჯგუფი უნდა დადგენილიყო.მას აქეთ ამ ჯგუფს ანჩისხატის გუნდის ან ანჩისხატელების სახელით იხსენიებენ. 

  საბჭოთა ათეისტური ცენზურის გამო, თაობათა მიერ ყურადღების მიღმა დარჩენილი, უძველესი ტრადიციის მატარებელი, ათასობით საგალობლის სანოტო ხელნაწერების შესწავლით იწყება ქართული საეკლესიო გალობის აღდგენა-აღორძინების საქმე, რისი მოთავე სწორედ ანჩისხატის გუნდია. ეს ინიციატივა პირველ ნაბიჯზევე მხარდაჭრილი იყო როგორც საქართველოს ეკლესიის საჭეთმპყრობლის მიერ, ისე თვით ახლადამოქმედებული ანჩისხატის ტაძრის სამღვდელოების მხრივ, რამაც დიდად განაპირობა ამ წამოწყების წარმატება. 

  არცთუ დიდ დროში, გუნდმა, და რაც მთავრია, თვით ძველმა, ყურისთვის უცხო და დავიწყებულმა ქართულმა გალობამ მრევლში დიდი სიყვარული და პოპულარობა მოიპოვა. ეს, ერთის მხრივ, გუნდის არაერთი მიმდევრის გამოჩენაში, ხოლო, მეორეს მხრივ, მისი ახალი წევრებით შევსება-გამდიდრებაშიც გამოიხატა. მათ შორის იყვნენ ქართულ სიმღერა გალობაში შეყვარებული სხვადასხვა პროფესიის ახალგაზრდები: ვასილ ცეცხლაძე (მუსიკოსი), მამუკა კიკნაძე (არქიტექტორი), გრიგოლ ბულია (სასულიერო სემინარიის სტუდენტი). ტრადიციულმა ქართულმა გალობამ მთელს საქართველოში დაიწყო გავრცელება, რასაც ანჩისხატის გუნდის სხვადასხვა კუთხეში პერიოდულმა ჩასვლებმაც შეუწყო ხელი. ამ დროისათვის ანჩისხატის გუნდმა გამოსცა პირველი გრამფირფიტა სახელწოდებით "აღდგომასა შენსა” (1991) რომელშიც ქართული გალობის სხვადასხვა სკოლის სააღდგომო საგალობლებია ჩაწერილი. 

  ანჩისხატის გუნდის მიერ ხალხური სიმღერის შესწავლისას დიდი ყურადღება ეთმობა მისი შესრულების ტრადიციული მანერის, ბგერწყობისა და ინტონირების ავთენტურობის დაცვას. სწორედ ეს ფაქტორი გამოარჩევს ანჩისხატელების ნამღერს სხვა გუნდების საშემსრულებლო სტილისგან. უნდა ითქვას, რომ ამ თვალსაზრისით, გარკვეული მაგალითი ანჩისხატის გუნდისთვის უკვე არსებობდა, ედიშერ გარაყანიძის ანსამბლ "მთიების" სახით, რომელიც ხალხური სიმღერის ავთენტურ, სოფლურ მანერაში მღერის სცენაზე დამკვიდრების მოთავეა. ეს უდავოდ ბიძგის მიმცემი ფაქტორი იყო ანჩისხატელებისთვის. ამავე დროს, შეიძლება ითქვას, რომ ამ გზაზე ანჩისხატის გუნდმა მეტად მნიშვნელოვანი ფუნქცია შეასრულა მრავალი ახალი ანსამბლის ჩამოყალიბებასა და მათი საშემსრულებლო მანერის განსაზღვრაში.

სრული ინფორმაცია ანსამბლზე იხილეთ მათსავე ვებ გვერდზე


Add share!

სიმღერასათადარიგო ლინკიტექსტი
ანგელოზი ღაღადებსგადმოწერანახვა
აწ განუტევე მონა შენიგადმოწერანახვა
დაღაცათუ ნებსით თვისითგადმოწერანახვა
დიდება შენდა ქრისტე ღმერთოგადმოწერანახვა
განათლდი განათლდიგადმოწერანახვა
ღმერთო მოხედენგადმოწერანახვა
ღირს არსიგადმოწერანახვა
ღირსად გაბრიელგადმოწერანახვა
ღმერთი უფალი (ბზობის)გადმოწერანახვა
ქალწული დღეს არსებადგადმოწერანახვა
ქრისტე აღსდგაგადმოწერანახვა
ქრისტეს შობას ვადიდებდეთგადმოწერანახვა
კვერთხი იესეს ძირისაგანგადმოწერანახვა
მამაო ჩვენოგადმოწერანახვა
მოვედით და ვსვათგადმოწერანახვა
მრწამსიგადმოწერანახვა
მთასა ზედაგადმოწერანახვა
ნათელი ნათლისაგან მოვლინებულიგადმოწერანახვა
რაჟამს იორდანესგადმოწერანახვა
რაჟამს შთახედ საფლავადგადმოწერანახვა
შენ გიგალობთგადმოწერანახვა
შობა შენი უხრწნელ არსგადმოწერანახვა
შობამან შენმანგადმოწერანახვა
სიყვარულმან მოგვიყვანაგადმოწერანახვა
სიყვარულმან მოგვიყვანა 2გადმოწერანახვა
ტყვეთა განმანთავისუფლებელოგადმოწერანახვა
ცანი ყოვლად ღირსებითგადმოწერანახვა
წინამორბედისა დიდებულისაგადმოწერანახვა
ცისკარსა მსთუადგადმოწერანახვა
უფალო ღაღადვყავ შენდამიგადმოწერანახვა
უფალო მოგვივლინე ნათელიგადმოწერანახვა
უფალო რომელმანგადმოწერანახვა
უფალო რომელმან 2გადმოწერანახვა
ზეცისა მხედრობათაგადმოწერანახვა
ზეცით გამოჩინებულისაგადმოწერანახვა
 
შემთხვევითები ვარლამ სმონიშვილი - შვიდკაცა, თამარ მამალაძის კოლექცია - ოდური 3, ბერლინი 1916 წ - სადღეგრძელო (ალავერდი), სამუელ ჩავლეიშვილი - ბრევალო, არტემ ერქომაიშვილის საგალობლები - აწ ძალნი ცათანი, მთიები - ნაი ნაი, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - ძველი სმური, ვლადიმერ ბერძენიშვილი - ჩვენ მშვიდობა , აიდიო - ლაზური ხორუმი, ერთი შედევრი - ვაჟა გოგოლაძის გუნდი, არტემ ერქომაიშვილის საგალობლები - მთასა ზედა, მთიები - გელინო, აფხაზურები - აჭარპანი, არტემ ერქომაიშვილის საგალობლები - განათლდი განათლდი 2, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (ქართლ-კახური - კარბელაანთ კილო) - აწ განუტევე, მთიები - კახური ალილო, აღმოსავლეთ საქართველოს მთიანეთი (ქალები) - მოხეური ნანა 2, არტემ ერქომაიშვილის საგალობლები - ამაღლების IX ძლისპირის ჩასართავი, ქართული ხალხური მუსიკა (იმერეთი) - ალილო , ქართული ხალხური მუსიკა (სვანეთი) - შაირი ბიმურზელა , ვანო მჭედლიშვილის ანსამბლი - შაშვი კაკაბი, ვლადიმერ ბერძენიშვილი - ალიფაშა-ადილა , აღმოსავლეთ საქართველოს მთიანეთი - ხოშატის ლექსი, არტემ ერქომაიშვილის საგალობლები - პასექი ბრწყინვალედ მშვენიერი, ნანინა - ორიდილი, პოლიკარპე ხუბულავა - ეუკუნატ კაკუტებს, ქართული ხალხური მუსიკა (სამეგრელო) - ჰარირა, ქართული ხალხური მუსიკა (სამეგრელო) - ჩქიმი ჩეჩე ღორღონჯეფი, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - თასში მღერა, ბასიანი - ორირა, ერთი შედევრი - კოწია ხუხუნაიშვილის გუნდი, ოქროს საწმისი - ჩანთარი გუაგუა, მზეთამზე - ელია, აღმოსავლეთ საქართველოს მთიანეთი - ივანესგან იმედასა, შავნაბადა - მობრძანებითა თქვენითა, სამების გუნდი - მოვედით და ვსვათ, ჯოკია მეშველიანის გუნდი - მაყრული, ვარლამ სმონიშვილი - ხასანბეგურა, ოქროს საწმისი - აერგ, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (გელათის სკოლა) - მთასა ზედა (კ.), ერთი შედევრი - ანსამბლი ელესა, თამარ მამალაძის კოლექცია - ოდური, აფხაზეთის სახელმწიფო ანსამბლი - ლაშქრული, ქართული ხალხური მუსიკა (სამეგრელო) - თვითონ არ ვიცი რა დამემართა, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (ქართლ-კახური - კარბელაანთ კილო) - და ვითარცა მეუფისა, შავნაბადა - ზამთარი, რუსთავი - და ვითარცა მეუფისა, ლაშარი - ფაცხა, თამარ მამალაძის კოლექცია - ოდური 6,
შავშეთი, თიანეთი, აფხაზეთი, ხევი, სამეგრელო, იმერეთი, სვანეთი, ფშავ-ხევსურეთი, კახეთი, აჭარა, ქალაქური, მესხეთ-ჯავახეთი, ლაზეთი, ლეჩხუმი, თუშეთი, რაჭა, მთიულეთი, ქართლი,
ფოლკ-აფიშა
აფიშა ცარიელია
ძებნა



მოძებნე მხოლოდ:

მეზობლები
სუბარუს კლუბი
VINOGE.COM
მთვლელები
Created In Georgia, Tbilisi, 2006-2009 © GEORGIAN FOLKLORE მთავარი | ფორუმი | გალერეა Powered By GIORGI BERIKELASHVILI