Georgian Folklore
Georgian Folklore
მენიუ
ანსამბლები
ინდივიდუალური
კუთხეები
ძველი ჩანაწერები
პოეზია
სხვადასხვა
ჟურნალი
ფორუმი
გალერეა
ჩვენი საიტი
კონტაქტი
ჩვენ შესახებ
კოლეგები
JOIN US
ანსამბლი ’ბასიანი’
ანსამბლი ’სახიობა’
ბმულები
  იმოგზაურე საქართველოში
  ინტერნეტ ქალაქი
  Author Profile
  Khevsureti.ge - ხევსურეთი
  სასაფლაოს მოპირკეთება
  komisia corp
  ტექნოპორტალი
  უცნაური ამბები
  FONTS.GE
  ჩვენი საუნჯე
 

ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (შემოქმედი - დ.პატარავას კილო)



ქართული ხალხური სიმღერის სიყვარული იყო მთავარი მიზეზი 1987 წელს თბილისის სახელმწიფო კონსერვატორიის სტუდენტთა ერთი ჯგუფის გაერთიანებისა, რომლის მიზანსაც ხალხური მუსიკალური კულტურის საყოველთაოდ აღიარებულ შედევრებთან ერთად, ნაკლებად ცნობილი და დავიწყებული სიმღერების შესწავლა წარმოადგენდა. მალხაზ ერქვანიძე, დავით ზათიაშვილი, გურამ გაგოშიძე, რეზო კიკნაძე, დავით შუღლიაშვილი - ამ ხუთეულით დაიწყო ჯგუფმა არსებობა, რომელსაც სულ მალე კიდევ სამი წევრი შემოუერთდა: განათლებით მათემატიკოსი და პროგრამისტი, ზაალ წერეთელი და კონსერვატორიის სტუდენტები: თემურ იმნაძე და ალექსანდრე ხახიშვილი. 

სიმღერების შესწავლის პარალელურად, ჯგუფში სულ მალე გაჩნდა სურვილი და ინტერესი ძველი, დავიწყებული, ტრადიციული, მრავალხმიანი ქართული საეკლესიო გალობის შესწავლისა, რისი შესაძლებლობაც კონსერვატორიის ფოლკლორის კათედრაზე არსებული, XIX საუკუნის ბოლოს გამოცემული ქართული გალობის რამდენიმე სანოტო კრებულის გაცნობით მიეცათ. სწორედ ამ კრებულებიდან შეისწავლა სტუდენტთა ამ (ჯერ კიდევ სახელდაურქმეველმა) ჯგუფმა სააღდგომო საგალობლები. მალე მათ მიეცათ საშუალება, რომ ტაძარში, ღვთისმსახურებაზე ეგალობათ ისინი: 1988 წლის 10 აპრილს (ძვ. სტ. 28 მარტს) პასექის დღესასწაულზე გუნდი ამისთვის სპეციალურად ჩავიდაბეთანიის მონასტერში. ღვთისმსახუ- რებაში მათი დებიუტის მიუხედავად, ტაძარში საოცარი განწყობა სუფევდა. ყველა მონუსხული იყო რაღაც ყურისთვის უცხო, მაგრამ გულისთვის ახლობელი, წინაპართაგან დანატოვარი, ღვთის სადიდებული ჰანგებით. ის აღდგომის დღე შეიძლება ჩაითვალოს საუკუნე- მივიწყებული ქართული ტრადიციული საეკლესიო გალობის ქართულ ღვთისმსახურებაში დაბრუნების დასაწყისად. 

  აღდგომის დღესასწაულიდან ერთ კვირაში ახლგაზრდათა რვაკაციან ჯგუფს თავისთან იწვევს უწმიდესი და უნეტარესი, სრულიად საქართველოსკათალიკოს-პატრიარქი ილია II. პირველი საგალობელი, რომელიც მწყემსმთავრის წინაშე შესრულდა შემოქმედის სკოლის "ქრისტე აღსდგა" გახლდათ. სულთმოფენობა ახლოვდებოდა. სადღესასწაულოდ იგეგმებოდა თბილისის უძველესი ანჩისხატის ტაძრის ხელახალი კურთხევა და ამოქმედება. სწორედ ამ შეხვედრაზე გადაწყდა:ანჩისხატის ტაძრის მგალობლებად ეს ახალგაზრდა ჯგუფი უნდა დადგენილიყო.მას აქეთ ამ ჯგუფს ანჩისხატის გუნდის ან ანჩისხატელების სახელით იხსენიებენ. 

  საბჭოთა ათეისტური ცენზურის გამო, თაობათა მიერ ყურადღების მიღმა დარჩენილი, უძველესი ტრადიციის მატარებელი, ათასობით საგალობლის სანოტო ხელნაწერების შესწავლით იწყება ქართული საეკლესიო გალობის აღდგენა-აღორძინების საქმე, რისი მოთავე სწორედ ანჩისხატის გუნდია. ეს ინიციატივა პირველ ნაბიჯზევე მხარდაჭრილი იყო როგორც საქართველოს ეკლესიის საჭეთმპყრობლის მიერ, ისე თვით ახლადამოქმედებული ანჩისხატის ტაძრის სამღვდელოების მხრივ, რამაც დიდად განაპირობა ამ წამოწყების წარმატება. 

  არცთუ დიდ დროში, გუნდმა, და რაც მთავრია, თვით ძველმა, ყურისთვის უცხო და დავიწყებულმა ქართულმა გალობამ მრევლში დიდი სიყვარული და პოპულარობა მოიპოვა. ეს, ერთის მხრივ, გუნდის არაერთი მიმდევრის გამოჩენაში, ხოლო, მეორეს მხრივ, მისი ახალი წევრებით შევსება-გამდიდრებაშიც გამოიხატა. მათ შორის იყვნენ ქართულ სიმღერა გალობაში შეყვარებული სხვადასხვა პროფესიის ახალგაზრდები: ვასილ ცეცხლაძე (მუსიკოსი), მამუკა კიკნაძე (არქიტექტორი), გრიგოლ ბულია (სასულიერო სემინარიის სტუდენტი). ტრადიციულმა ქართულმა გალობამ მთელს საქართველოში დაიწყო გავრცელება, რასაც ანჩისხატის გუნდის სხვადასხვა კუთხეში პერიოდულმა ჩასვლებმაც შეუწყო ხელი. ამ დროისათვის ანჩისხატის გუნდმა გამოსცა პირველი გრამფირფიტა სახელწოდებით "აღდგომასა შენსა” (1991) რომელშიც ქართული გალობის სხვადასხვა სკოლის სააღდგომო საგალობლებია ჩაწერილი. 

  ანჩისხატის გუნდის მიერ ხალხური სიმღერის შესწავლისას დიდი ყურადღება ეთმობა მისი შესრულების ტრადიციული მანერის, ბგერწყობისა და ინტონირების ავთენტურობის დაცვას. სწორედ ეს ფაქტორი გამოარჩევს ანჩისხატელების ნამღერს სხვა გუნდების საშემსრულებლო სტილისგან. უნდა ითქვას, რომ ამ თვალსაზრისით, გარკვეული მაგალითი ანჩისხატის გუნდისთვის უკვე არსებობდა, ედიშერ გარაყანიძის ანსამბლ "მთიების" სახით, რომელიც ხალხური სიმღერის ავთენტურ, სოფლურ მანერაში მღერის სცენაზე დამკვიდრების მოთავეა. ეს უდავოდ ბიძგის მიმცემი ფაქტორი იყო ანჩისხატელებისთვის. ამავე დროს, შეიძლება ითქვას, რომ ამ გზაზე ანჩისხატის გუნდმა მეტად მნიშვნელოვანი ფუნქცია შეასრულა მრავალი ახალი ანსამბლის ჩამოყალიბებასა და მათი საშემსრულებლო მანერის განსაზღვრაში.

სრული ინფორმაცია ანსამბლზე იხილეთ მათსავე ვებ გვერდზე


Add share!

ჩანაწერები არ არის.
 
შემთხვევითები მზეთამზე - იავნანე, ფაზისი - მაფშალია, ქართული ხალხური მუსიკა (გურია) - ალილო , შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - ერთხელ წისქვილის წასვლისკენა, ქართული ხალხური მუსიკა (სამეგრელო) - ო ბურღა, ლაშარი - ალილო, აფხაზურები - აჭარპანი, სიხარულიძეების ტრიო - გახსოვს ტურფავ, თამარ მამალაძის კოლექცია - კონური , ჯოკია მეშველიანის გუნდი - თამარ დედფალ, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (შემოქმედი - დ.პატარავას კილო) - მოიხსენე ღვთისმშობელო, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - ოსიე, არტემ ერქომაიშვილი - სიყვარულმა მოგვიყვანა, ივეტგრიმოს ექსპედიცია - ქალი ვიყავ აზნაური, რიჰო - შიშა და გერგილი, თამარ მამალაძის კოლექცია - გრძელი მრავალჟამიერი , სანავარდო - ვახტანგ მეფე, ოქროს საწმისი - რადედა, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - მაყრული, არტემ ერქომაიშვილის საგალობლები - შევ ქალწულო, არტემ ერქომაიშვილეი - ნათლიაჩემი მესტუმრა, აფშილავები - მოკლე კალოს ხელხვავი, აიდიო - ჰეიამო, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - მრავალჟამიერი , შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - ჯგრაგ, ქართული ხალხური მუსიკა (სამეგრელო) - ჩქიმი ჩეჩე ღორღონჯეფი, ბასიანი - კახური მრავალჟამიერი, სამუელ ჩავლეიშვილი - სვანეთში ნათქვამი სიმღერა, ფესვები - მისდევს მელა ლომსა, მთიები - სახუმარო, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (სიმღერები) - სისა ტურა, ქართული ხალხური მუსიკა (სვანეთი) - გა , რუსთავი - ყოველსა ქვეყანასა, ქართული ხალხური მუსიკა (სვანეთი) - დიდებათა, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (გელათის სკოლა) - საიდუმლო უცხო (კ.), რუსთავი - ჩაკრულო, აფხაზურები - ახრა აშუა, რიჰო - კოჯრე მახვში, ლაშარი - ქობულეთური ნადური, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (სიმღერები) - ვიცბილ-მაცბილ, შავნაბადა - ალავერდი, შავნაბადა - ურმული, აღმოსავლეთ საქართველოს მთიანეთი (ქალები) - ობოლსა, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - შაირები, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - ფერხისული 2, მიშა შავიშვილის გუნდი - შვიდკაცა, აფშილავები - აი და ოდელია, ფაზისი - მოვედით თაყვანი ვსცეთ, ქართული ხალხური მუსიკა (გურია) - ინდი-მინდი , თამარ მამალაძის კოლექცია - ბანით ტირილი,
ქართლი, იმერეთი, შავშეთი, ქალაქური, აფხაზეთი, სვანეთი, აჭარა, ფშავ-ხევსურეთი, თიანეთი, გურია, თუშეთი, რაჭა, სამეგრელო, ლეჩხუმი, ლაზეთი, კახეთი, ხევი, მესხეთ-ჯავახეთი,
ფოლკ-აფიშა
აფიშა ცარიელია
ძებნა



მოძებნე მხოლოდ:

მეზობლები
იმოგზაურე საქართველოში
orthodoxy
სუბარუს კლუბი
KAKHETI
VINOGE.COM
მთვლელები
Created In Georgia, Tbilisi, 2006-2009 © GEORGIAN FOLKLORE მთავარი | ფორუმი | გალერეა Powered By GIORGI BERIKELASHVILI