Georgian Folklore
Georgian Folklore
მენიუ
ანსამბლები
ინდივიდუალური
კუთხეები
ძველი ჩანაწერები
პოეზია
სხვადასხვა
ჟურნალი
ფორუმი
გალერეა
ჩვენი საიტი
კონტაქტი
ჩვენ შესახებ
კოლეგები
JOIN US
ბმულები
  komisia corp
 

ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (შემოქმედი - დ.პატარავას კილო)



ქართული ხალხური სიმღერის სიყვარული იყო მთავარი მიზეზი 1987 წელს თბილისის სახელმწიფო კონსერვატორიის სტუდენტთა ერთი ჯგუფის გაერთიანებისა, რომლის მიზანსაც ხალხური მუსიკალური კულტურის საყოველთაოდ აღიარებულ შედევრებთან ერთად, ნაკლებად ცნობილი და დავიწყებული სიმღერების შესწავლა წარმოადგენდა. მალხაზ ერქვანიძე, დავით ზათიაშვილი, გურამ გაგოშიძე, რეზო კიკნაძე, დავით შუღლიაშვილი - ამ ხუთეულით დაიწყო ჯგუფმა არსებობა, რომელსაც სულ მალე კიდევ სამი წევრი შემოუერთდა: განათლებით მათემატიკოსი და პროგრამისტი, ზაალ წერეთელი და კონსერვატორიის სტუდენტები: თემურ იმნაძე და ალექსანდრე ხახიშვილი. 

სიმღერების შესწავლის პარალელურად, ჯგუფში სულ მალე გაჩნდა სურვილი და ინტერესი ძველი, დავიწყებული, ტრადიციული, მრავალხმიანი ქართული საეკლესიო გალობის შესწავლისა, რისი შესაძლებლობაც კონსერვატორიის ფოლკლორის კათედრაზე არსებული, XIX საუკუნის ბოლოს გამოცემული ქართული გალობის რამდენიმე სანოტო კრებულის გაცნობით მიეცათ. სწორედ ამ კრებულებიდან შეისწავლა სტუდენტთა ამ (ჯერ კიდევ სახელდაურქმეველმა) ჯგუფმა სააღდგომო საგალობლები. მალე მათ მიეცათ საშუალება, რომ ტაძარში, ღვთისმსახურებაზე ეგალობათ ისინი: 1988 წლის 10 აპრილს (ძვ. სტ. 28 მარტს) პასექის დღესასწაულზე გუნდი ამისთვის სპეციალურად ჩავიდაბეთანიის მონასტერში. ღვთისმსახუ- რებაში მათი დებიუტის მიუხედავად, ტაძარში საოცარი განწყობა სუფევდა. ყველა მონუსხული იყო რაღაც ყურისთვის უცხო, მაგრამ გულისთვის ახლობელი, წინაპართაგან დანატოვარი, ღვთის სადიდებული ჰანგებით. ის აღდგომის დღე შეიძლება ჩაითვალოს საუკუნე- მივიწყებული ქართული ტრადიციული საეკლესიო გალობის ქართულ ღვთისმსახურებაში დაბრუნების დასაწყისად. 

  აღდგომის დღესასწაულიდან ერთ კვირაში ახლგაზრდათა რვაკაციან ჯგუფს თავისთან იწვევს უწმიდესი და უნეტარესი, სრულიად საქართველოსკათალიკოს-პატრიარქი ილია II. პირველი საგალობელი, რომელიც მწყემსმთავრის წინაშე შესრულდა შემოქმედის სკოლის "ქრისტე აღსდგა" გახლდათ. სულთმოფენობა ახლოვდებოდა. სადღესასწაულოდ იგეგმებოდა თბილისის უძველესი ანჩისხატის ტაძრის ხელახალი კურთხევა და ამოქმედება. სწორედ ამ შეხვედრაზე გადაწყდა:ანჩისხატის ტაძრის მგალობლებად ეს ახალგაზრდა ჯგუფი უნდა დადგენილიყო.მას აქეთ ამ ჯგუფს ანჩისხატის გუნდის ან ანჩისხატელების სახელით იხსენიებენ. 

  საბჭოთა ათეისტური ცენზურის გამო, თაობათა მიერ ყურადღების მიღმა დარჩენილი, უძველესი ტრადიციის მატარებელი, ათასობით საგალობლის სანოტო ხელნაწერების შესწავლით იწყება ქართული საეკლესიო გალობის აღდგენა-აღორძინების საქმე, რისი მოთავე სწორედ ანჩისხატის გუნდია. ეს ინიციატივა პირველ ნაბიჯზევე მხარდაჭრილი იყო როგორც საქართველოს ეკლესიის საჭეთმპყრობლის მიერ, ისე თვით ახლადამოქმედებული ანჩისხატის ტაძრის სამღვდელოების მხრივ, რამაც დიდად განაპირობა ამ წამოწყების წარმატება. 

  არცთუ დიდ დროში, გუნდმა, და რაც მთავრია, თვით ძველმა, ყურისთვის უცხო და დავიწყებულმა ქართულმა გალობამ მრევლში დიდი სიყვარული და პოპულარობა მოიპოვა. ეს, ერთის მხრივ, გუნდის არაერთი მიმდევრის გამოჩენაში, ხოლო, მეორეს მხრივ, მისი ახალი წევრებით შევსება-გამდიდრებაშიც გამოიხატა. მათ შორის იყვნენ ქართულ სიმღერა გალობაში შეყვარებული სხვადასხვა პროფესიის ახალგაზრდები: ვასილ ცეცხლაძე (მუსიკოსი), მამუკა კიკნაძე (არქიტექტორი), გრიგოლ ბულია (სასულიერო სემინარიის სტუდენტი). ტრადიციულმა ქართულმა გალობამ მთელს საქართველოში დაიწყო გავრცელება, რასაც ანჩისხატის გუნდის სხვადასხვა კუთხეში პერიოდულმა ჩასვლებმაც შეუწყო ხელი. ამ დროისათვის ანჩისხატის გუნდმა გამოსცა პირველი გრამფირფიტა სახელწოდებით "აღდგომასა შენსა” (1991) რომელშიც ქართული გალობის სხვადასხვა სკოლის სააღდგომო საგალობლებია ჩაწერილი. 

  ანჩისხატის გუნდის მიერ ხალხური სიმღერის შესწავლისას დიდი ყურადღება ეთმობა მისი შესრულების ტრადიციული მანერის, ბგერწყობისა და ინტონირების ავთენტურობის დაცვას. სწორედ ეს ფაქტორი გამოარჩევს ანჩისხატელების ნამღერს სხვა გუნდების საშემსრულებლო სტილისგან. უნდა ითქვას, რომ ამ თვალსაზრისით, გარკვეული მაგალითი ანჩისხატის გუნდისთვის უკვე არსებობდა, ედიშერ გარაყანიძის ანსამბლ "მთიების" სახით, რომელიც ხალხური სიმღერის ავთენტურ, სოფლურ მანერაში მღერის სცენაზე დამკვიდრების მოთავეა. ეს უდავოდ ბიძგის მიმცემი ფაქტორი იყო ანჩისხატელებისთვის. ამავე დროს, შეიძლება ითქვას, რომ ამ გზაზე ანჩისხატის გუნდმა მეტად მნიშვნელოვანი ფუნქცია შეასრულა მრავალი ახალი ანსამბლის ჩამოყალიბებასა და მათი საშემსრულებლო მანერის განსაზღვრაში.

სრული ინფორმაცია ანსამბლზე იხილეთ მათსავე ვებ გვერდზე


Add share!

ჩანაწერები არ არის.
 
შემთხვევითები თამარ მამალაძის კოლექცია - ოდური 2, სახიობა - წმინდაო დედაო, ქართული ხალხური მუსიკა (სამეგრელო) - ართი ვარდი, აღმოსავლეთ საქართველოს მთიანეთი - მთიბლური, თამარ მამალაძის კოლექცია - კონური , ჯოკია მეშველიანის გუნდი - ვოი და დიდაბი, აფხაზურები - მაყრული 2, ვარლამ სმონიშვილი - სუფრის ხელხვავი, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - შიოლა ღუდუშაური 3, იამბიკო - ქალმა დამწყევლა, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - მაყრული 3, ბორჯომის ფოლკლორული სიმპოზიუმი - ხასანბეგურა 2, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (სიმღერები) - ჩარი რამა, რიჰო - შიშა და გერგილი, მთიები - შავლეგო, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - ჯამათას ლექსი, ვლადიმერ ბერძენიშვილი - მე რუსთველი, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (შემოქმედი - დ.პატარავას კილო) - ადიდებს სული ჩემი, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (გელათის სკოლა) - მსწრაფლ განუხვენ (კ.), 11 მარგალიტი - საიდუმლო უცხო, მთიები - მაყრული, რუსთავი - კუჩხი ბედინერი, არტემ ერქომაიშვილის საგალობლები - მთასა ზედა, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (სიმღერები) - გურული ალილო, აფხაზეთის სახელმწიფო ანსამბლი - აზარ, არტემ ერქომაიშვილის საგალობლები - შევ ქალწულო, სანავარდო - მაყრული 2 , თამარ მამალაძის კოლექცია - გუთნური 3, თამარ მამალაძის კოლექცია - ჩონგურო , ბასიანი - შენ მოხველ, emptyწინანდალი - ტურფანი სხედან ჩარდახსა, აღმოსავლეთ საქართველოს მთიანეთი (ქალები) - ქალის სიმღერა, აღმოსავლეთ საქართველოს მთიანეთი (ქალები) - მთიულური ნანა 2, აღმოსავლეთ საქართველოს მთიანეთი - გერგეტულა, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - ქალის სიმღერა 3, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (გელათის სკოლა) - ყრმათა ღმრთისმსახურთა (კ.), ქართული ხალხური მუსიკა (სამეგრელო) - ნანა ჩონგურით, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - დიდება, ლანჩხუთის კრება 1931 წ. - შვიდკაცა, არტემ ერქომაიშვილის საგალობლები - ფერისცვალების IX ძლისპირი, ქართული ხმები - დღეს საღვთომან მადლმან, ქართული ხალხური მუსიკა (იმერეთი) - ალიფაშა , შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - მაყრული 2, ფესვები - ატენის ღვინო, ლანჩხუთის კრება 1931 წ. - ალი-ფაშა, არტემ ერქომაიშვილი - ბატონებო, ლელა თათარაიძე - კახეთა კივის გუგული, აიდიო - მატყლის სართავი ნადური, მზეთამზე - ზრუნი,
აფხაზეთი, აჭარა, ლაზეთი, თუშეთი, მთიულეთი, ქალაქური, გურია, ფშავ-ხევსურეთი, მესხეთ-ჯავახეთი, ლეჩხუმი, სვანეთი, შავშეთი, იმერეთი, ხევი, რაჭა, კახეთი, სამეგრელო, თიანეთი,
ფოლკ-აფიშა
აფიშა ცარიელია
ძებნა



მოძებნე მხოლოდ:

მეზობლები
სუბარუს კლუბი
VINOGE.COM
მთვლელები
Created In Georgia, Tbilisi, 2006-2009 © GEORGIAN FOLKLORE მთავარი | ფორუმი | გალერეა Powered By GIORGI BERIKELASHVILI