Georgian Folklore
Georgian Folklore
მენიუ
ანსამბლები
ინდივიდუალური
კუთხეები
ძველი ჩანაწერები
პოეზია
სხვადასხვა
ჟურნალი
ფორუმი
გალერეა
ჩვენი საიტი
კონტაქტი
ჩვენ შესახებ
კოლეგები
JOIN US
ბმულები
  komisia corp
 

ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (ქართლ-კახური - კარბელაანთ კილო)



ქართული ხალხური სიმღერის სიყვარული იყო მთავარი მიზეზი 1987 წელს თბილისის სახელმწიფო კონსერვატორიის სტუდენტთა ერთი ჯგუფის გაერთიანებისა, რომლის მიზანსაც ხალხური მუსიკალური კულტურის საყოველთაოდ აღიარებულ შედევრებთან ერთად, ნაკლებად ცნობილი და დავიწყებული სიმღერების შესწავლა წარმოადგენდა. მალხაზ ერქვანიძე, დავით ზათიაშვილი, გურამ გაგოშიძე, რეზო კიკნაძე, დავით შუღლიაშვილი - ამ ხუთეულით დაიწყო ჯგუფმა არსებობა, რომელსაც სულ მალე კიდევ სამი წევრი შემოუერთდა: განათლებით მათემატიკოსი და პროგრამისტი, ზაალ წერეთელი და კონსერვატორიის სტუდენტები: თემურ იმნაძე და ალექსანდრე ხახიშვილი. 

სიმღერების შესწავლის პარალელურად, ჯგუფში სულ მალე გაჩნდა სურვილი და ინტერესი ძველი, დავიწყებული, ტრადიციული, მრავალხმიანი ქართული საეკლესიო გალობის შესწავლისა, რისი შესაძლებლობაც კონსერვატორიის ფოლკლორის კათედრაზე არსებული, XIX საუკუნის ბოლოს გამოცემული ქართული გალობის რამდენიმე სანოტო კრებულის გაცნობით მიეცათ. სწორედ ამ კრებულებიდან შეისწავლა სტუდენტთა ამ (ჯერ კიდევ სახელდაურქმეველმა) ჯგუფმა სააღდგომო საგალობლები. მალე მათ მიეცათ საშუალება, რომ ტაძარში, ღვთისმსახურებაზე ეგალობათ ისინი: 1988 წლის 10 აპრილს (ძვ. სტ. 28 მარტს) პასექის დღესასწაულზე გუნდი ამისთვის სპეციალურად ჩავიდაბეთანიის მონასტერში. ღვთისმსახუ- რებაში მათი დებიუტის მიუხედავად, ტაძარში საოცარი განწყობა სუფევდა. ყველა მონუსხული იყო რაღაც ყურისთვის უცხო, მაგრამ გულისთვის ახლობელი, წინაპართაგან დანატოვარი, ღვთის სადიდებული ჰანგებით. ის აღდგომის დღე შეიძლება ჩაითვალოს საუკუნე- მივიწყებული ქართული ტრადიციული საეკლესიო გალობის ქართულ ღვთისმსახურებაში დაბრუნების დასაწყისად. 

  აღდგომის დღესასწაულიდან ერთ კვირაში ახლგაზრდათა რვაკაციან ჯგუფს თავისთან იწვევს უწმიდესი და უნეტარესი, სრულიად საქართველოსკათალიკოს-პატრიარქი ილია II. პირველი საგალობელი, რომელიც მწყემსმთავრის წინაშე შესრულდა შემოქმედის სკოლის "ქრისტე აღსდგა" გახლდათ. სულთმოფენობა ახლოვდებოდა. სადღესასწაულოდ იგეგმებოდა თბილისის უძველესი ანჩისხატის ტაძრის ხელახალი კურთხევა და ამოქმედება. სწორედ ამ შეხვედრაზე გადაწყდა:ანჩისხატის ტაძრის მგალობლებად ეს ახალგაზრდა ჯგუფი უნდა დადგენილიყო.მას აქეთ ამ ჯგუფს ანჩისხატის გუნდის ან ანჩისხატელების სახელით იხსენიებენ. 

  საბჭოთა ათეისტური ცენზურის გამო, თაობათა მიერ ყურადღების მიღმა დარჩენილი, უძველესი ტრადიციის მატარებელი, ათასობით საგალობლის სანოტო ხელნაწერების შესწავლით იწყება ქართული საეკლესიო გალობის აღდგენა-აღორძინების საქმე, რისი მოთავე სწორედ ანჩისხატის გუნდია. ეს ინიციატივა პირველ ნაბიჯზევე მხარდაჭრილი იყო როგორც საქართველოს ეკლესიის საჭეთმპყრობლის მიერ, ისე თვით ახლადამოქმედებული ანჩისხატის ტაძრის სამღვდელოების მხრივ, რამაც დიდად განაპირობა ამ წამოწყების წარმატება. 

  არცთუ დიდ დროში, გუნდმა, და რაც მთავრია, თვით ძველმა, ყურისთვის უცხო და დავიწყებულმა ქართულმა გალობამ მრევლში დიდი სიყვარული და პოპულარობა მოიპოვა. ეს, ერთის მხრივ, გუნდის არაერთი მიმდევრის გამოჩენაში, ხოლო, მეორეს მხრივ, მისი ახალი წევრებით შევსება-გამდიდრებაშიც გამოიხატა. მათ შორის იყვნენ ქართულ სიმღერა გალობაში შეყვარებული სხვადასხვა პროფესიის ახალგაზრდები: ვასილ ცეცხლაძე (მუსიკოსი), მამუკა კიკნაძე (არქიტექტორი), გრიგოლ ბულია (სასულიერო სემინარიის სტუდენტი). ტრადიციულმა ქართულმა გალობამ მთელს საქართველოში დაიწყო გავრცელება, რასაც ანჩისხატის გუნდის სხვადასხვა კუთხეში პერიოდულმა ჩასვლებმაც შეუწყო ხელი. ამ დროისათვის ანჩისხატის გუნდმა გამოსცა პირველი გრამფირფიტა სახელწოდებით "აღდგომასა შენსა” (1991) რომელშიც ქართული გალობის სხვადასხვა სკოლის სააღდგომო საგალობლებია ჩაწერილი. 

  ანჩისხატის გუნდის მიერ ხალხური სიმღერის შესწავლისას დიდი ყურადღება ეთმობა მისი შესრულების ტრადიციული მანერის, ბგერწყობისა და ინტონირების ავთენტურობის დაცვას. სწორედ ეს ფაქტორი გამოარჩევს ანჩისხატელების ნამღერს სხვა გუნდების საშემსრულებლო სტილისგან. უნდა ითქვას, რომ ამ თვალსაზრისით, გარკვეული მაგალითი ანჩისხატის გუნდისთვის უკვე არსებობდა, ედიშერ გარაყანიძის ანსამბლ "მთიების" სახით, რომელიც ხალხური სიმღერის ავთენტურ, სოფლურ მანერაში მღერის სცენაზე დამკვიდრების მოთავეა. ეს უდავოდ ბიძგის მიმცემი ფაქტორი იყო ანჩისხატელებისთვის. ამავე დროს, შეიძლება ითქვას, რომ ამ გზაზე ანჩისხატის გუნდმა მეტად მნიშვნელოვანი ფუნქცია შეასრულა მრავალი ახალი ანსამბლის ჩამოყალიბებასა და მათი საშემსრულებლო მანერის განსაზღვრაში.

სრული ინფორმაცია ანსამბლზე იხილეთ მათსავე ვებ გვერდზე


Add share!

ჩანაწერები არ არის.
 
შემთხვევითები შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - ვახტანგური, ლელა თათარაიძე - ვერცხლის თასადამც მაქცია, დედას ლევანა - იაგუნდის მარანში, ვლადიმერ ბერძენიშვილი - ვახტანგური, ფესვები - საქორწილო დალოცვა, ლელა თათარაიძე - ფშაური დატირება, არტემ ერქომაიშვილის საგალობლები - ცანი ყოვლად ღირსებით, ოდილა - სახუმარო, აფხაზურები - სალუმან ახაწა, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (ქართლ-კახური - კარბელაანთ კილო) - მოვედით თაყვანის ვსცეთ, ანანია ერქომაიშვილი - დავკარგეთ სამი მომლხენი, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (სიმღერები) - ადილა-ალიფაშა, ანანია ერქომაიშვილი - ფიქრის სიმღერა, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (სიმღერები) - ვახტანგური 2, არტემ ერქომაიშვილის საგალობლები - პასექი ბრწყინვალედ მშვენიერი, ივეტგრიმოს ექსპედიცია - აღდგომასა შენსა, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - შიშა და გერგილ , ლელა თათარაიძე - კეთილს მიეზღოს კეთილი, აფხაზეთის სახელმწიფო ანსამბლი - კუდრი, ბასიანი - ღმერთო მეც გადმომხედე, ვანო მჭედლიშვილის ანსამბლი - ვთოხნოთ სიმინდი, ქართული ხალხური მუსიკა (სვანეთი) - ყანსავ ყიფიანე 2, მეგრული სიმღერები - ჰარირა, მეგრული სიმღერები - მა დო ჩქიმი არაბა, კავსაძეები - ბრძანა სოლომონ, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - მთიბლური, ჯოკია მეშველიანის გუნდი - სოზარ ციოყ, აღმოსავლეთ საქართველოს მთიანეთი (ქალები) - მოხეური ნანა 2, ოქროს საწმისი - აიბა ჰუიტა, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (გელათის სკოლა) - საიდუმლო უცხო (კ.), ვლადიმერ ბერძენიშვილი - ვახტანგური, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - ნანა 2, ბასიანი - განდაგანა, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (გელათის სკოლა) - უხრწნელსა ხატსა შენსა (კ.), შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - ჟუჟუნა, შვიდკაცა - აკეთლების ღიღინი, მაჭახელა - ვოისა 2, ავქსენტი მეგრელიძე - ლალები, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - დიდება 2, არტემ ერქომაიშვილის საგალობლები - შობა შენი უხრწნელ არს, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - ალილოსა, ფაზისი - ჟამთა და წელთა, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (შემოქმედი - დ.პატარავას კილო) - სახლი ესე (სალხინო), ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (შემოქმედი - დ.პატარავას კილო) - შემოვდგი ფეხი (სალხინო), ჰამლეტ გონაშვილი - ჭონა, მთიები - კახური მრავალჟამიერი, კავსაძეები - მოდი აქ დაჯექ ქალო, მაჭახელა - ოქოი ნანა, ბორჯომის ფოლკლორული სიმპოზიუმი - მეუფეო ზეცათაო,
რაჭა, სვანეთი, თუშეთი, კახეთი, აჭარა, თიანეთი, ქალაქური, მესხეთ-ჯავახეთი, ხევი, იმერეთი, გურია, აფხაზეთი, ლეჩხუმი, შავშეთი, სამეგრელო, ქართლი, მთიულეთი, ლაზეთი,
ფოლკ-აფიშა
აფიშა ცარიელია
ძებნა



მოძებნე მხოლოდ:

მეზობლები
სუბარუს კლუბი
VINOGE.COM
მთვლელები
Created In Georgia, Tbilisi, 2006-2009 © GEORGIAN FOLKLORE მთავარი | ფორუმი | გალერეა Powered By GIORGI BERIKELASHVILI